Thursday, April 19, 2007

aurinko paistaa ja vettä sataa, taitaa tulla kesä?


hupsansaa.

muutama hassu viikko vierähtäny edellisestä postauksesta. ouvell, pitää olla varmaan yhtä tehokas ku lotta ja hoitaa kuulumisien kertomiset ranskalaisten viivojen avulla. alotetaan varmoilla kesän merkeillä:
- mun huoneessa o kärpänen.
- aurinko paistaa ja vettä sataa jo kolmatta päivää. oon yrittäny selittää paikallisille mun onnettomalla espanjalla et suomessa sanotaa et ku näin tapahtuu ni tulee kesä. ne kattoo mua yleensä ihmeellisesti ja vaihtaa puheenaihetta. en oo näin ollen viittiny selittää (vielä!) mitään linnuista jokka tekee kesän.
- puut o vihreenä ja linnut laulaa ehkä (ei pysty kuulemaan mitään ku tietyömaat jyrää kaiken kauniin alleen ympäri kaupunkia ja erityisesti ympäri mun kämppää. kirottu.)
- pari pv sitte söin lounasta kaverin kans meijän parvekkeella naamat punasina auringosta nauttien hame päällä minkä jälkeen otin siellä siestaa. heräsin ku tuntu et selkä o tulessa.
- eläimet (toisinsanoen koirat koska tästä kaupungista ei löydy muita eläimiä) ovat villeinä ja tahtovat "tutustua läheisemmin" toisiinsa koko ajan. jopa meijän lola vaikka luulen kyllä et se liehittelee ennemminkin lähiseudun kissoja ku koiria. musta tuntuu et sen identiteetti o pikkasen hukassa vielä... (mitä muuta voi ajatella koirasta joka ei hauku vaan kehrää ja nuolee ja kiehnää).
- ihmiset ovat villeinä toisistaan ja syövät toisiaan kaduilla, baareissa, busseissa, puistoissa. oon väitelly asiasta mun kämppiksen kanssa paljon koska mun mielestä josain menee raja, ei ehkä oo iha soveliasta olla kovin intohimoisessa syleilyssä puiston penkillä ku lapset leikkii vieressä mut kuulemma se kuuluu maan tapoihin. kesällä touhu menee kuulemma vielä hullummaks ja paikallisten hormonit hyrrää vielä tehokkaammin: seksiä harrastetaan kaduilla, rannoilla, vedessä ja ehkä joskus jopa kotona omassa sängyssä. ehkä joskus.
- mulla on flunssa joka on nimeltään kevätflunssa joka puolestaan tarkottaa sitä et kohta on kesä.
- papat o heränny talviuniltaan ja kokoontuu innokkaasti joka puistossa (niitä meillä o täällä jopa 2) ja kadunkulmalla (niitä o sitte jo vähä enemmän). jatkan suvin pappaperinteitä ja pistän tänne kuvan papasta joka oottelee kavereitaan puun alla lehteä lukien. ehkä ens kerralla voin lähettää jo kuvan viriileistä papoista stringeissä koska luulis kesän vaikuttavan yhtä intohimoisesti kaikkiin espanjalaisiin.

mun elämä o edelleen aika juhlapainotteista mutta yritän kyllä tosissani oppia tätä saakelin mongerrusta jota ne espanjaks kutsuu. puhun pelkkää espanjaa mun kämppisten kans ja käyn 3krt viikossa kielikurssilla ja oon saanu myös jonkin verran paikallisia kavereita. mut silti tuntuu että aika loppuu kesken. oon päättäny etten lähe tästä maasta ennenku puhun espanjaa edes kohtalaisesti! ollaan tehty myös paljo reissuja, käyty valenciassa, cordobassa ja sitte pääsiäisenä tehtiin roadtrip autolla ympäri andaluciaa lorealin ja jonin (mun englantilainen kaveri) sekä 2 belgialaisen pojan kans. nähtiin sevillaa, hippirantoja, kitesurfing paradise tarifa sekä pikkuenglanti gibraltar ja sen apinat. nukuttiin mun espanjalaisen kaverin kotona (jossa sen äiti laitto meille espanjalaisia herkkuja, eno selitti viineistä ja isi myhäili vieressä), autossa, rannalla teltassa (minä ja lotta ja yks makuupussi ja kylmä yö. unforgettable :D) sekä ivankan siskon luksus kämpässä. nähtiin pääsiäiskulkueita, apinoita, upeita maisemia, hippejä, auringonlaskuja rannalla, beach volleyta, passintarkastusta, luolia, nuotioita. hyvä reissu.

aika pintapuolinen raapasu tuli mut tossa kai tärkeimmät tapahtumat. yritin yltää lotan tasolle tehokkuudessa mut oon silti aikamoinen jaarittelija. ny jaarittelen itteni kouluun ja illalla tapakselle. jos näätte sitä kesää ni sanokaa et me ollaan kaikki jo kovin valmiita täällä sille. et hop hop.

4 comments:

Suvi said...

Onks pakko tehdä tuhmuuksia kaduilla ja rannalla, jos ei haluu? Uskaltaako sinne Espanjaan enää tulla? onneks Barcelona on aika kaukana Granadata, ehkä ihmiset osaa käyttäytyä.
Opin tänään kaiken asiakirjaväärennöksistä ja ihmisryhmien profiloinnista. Oon valmis nappaamaan kaikki potentiaalit ihmiskauppiaat Pietarista, kun aloitan työn viisuminjakelijana. oujee!

Anana said...

heippa! mä puhuin tänään norjalaisten kans ruotsia, vaikka kukaan ei oikeesti osannut. ha, yhteispohjoismaista yhteistyötä yhdessä! viva norden!

Venlah said...

en usko että paikalliset pakottaa turisteja tekemään tuhmuuksia kaduilla ja rannoilla, ne o liian keskittyneitä omiin tuhmuuksiinsa ;) ja toisaalta barcelona on sivistyneempi ku granada. ja viileempi kesäisin. joten yo que ti (eli sinuna) en olisi huolissani :)

Venlah said...

tänään täällä kävi kesä :) ulkona 30astetta ja aurinkoa ja puistoa ja piknikkiä!