Tuesday, March 20, 2007

Kevätlaulu ja pääsiäismuna


JEE! keväinen on saapunut tanskaan. Otin varmuuden vuoksi kuvan mun hevosenovi-ikkunasta, ei tosin näytä vielä kovin keväältä. mut jos oikein tarkkaan katsoo, voi huomata puun, jossa tosin on vielä viime vuoden lehdet, ja sen juurella levyn! se on selvä keväänmerkki! ja sit pensaissa näkyy silmuja, kerkeen niitä aina tarkkailla koulumatkalla ja lenkillä. kaikenlaisia kukkiakin on, ilmeisesti krookuksia ja sinivuokkoja etsin kovasti. keltaisia sinivuokkoja olen löytänyt, mutta tuskin taitaa olla sama asia.. vaalit oli ja meni, nyt keskitytään kukkiin, puutarhaan ja multaan. ah, maan tuoksua ja mutaa!

viikon päästä suomeen! jee! mä otan kevään mukaan, tai kevätvaatteet. ja talvivaatteet, mutta ne saa jäädä suomeen. täällä on elämä normaalia, koulua, tanskaa ja spagettia. mä osaan tanskaa jo melko hyvin, jos siis haluan keskustella vaikka etunimistä tai kotimaasta. kaikki on niin suhteellista.

sit mä näin jotain jännää. kattokaas tätä!! mä tahdon tietää miten tää tehdään
hah! se on rahapuu, jossa on KUKKIA!! ja ihan
tolleen vaan tanskalaisen talon tanskalaisella
ikkunalla. onneksi mun röntgenkatse havaitsi
sen ja sitten nappasin diskreetisti kuvan.
ja aika hienon kuvan, kuten näkyy. kivasti heijastuu mm. vastapäinen talo (ja naapuri?) ja sit tommonen kameran kulma.

mä muuten törmäsin tänään samaan ilmiöön kun johanna. ope (britti) ei ollu tyytyväinen kun
kukaan luokassa ei ollu lukenu kappaletta.
ei voitu tehdä harjotuksia, sen piti vaan pälpättää
meille. hah. ensi viikoksi ois kuulemma kiva
jos me vaikka luettas kappale, mut pha! mä en ookkaan täällä vaan kerron suomessa kaikille interkulttuurisista kommunikaatioista. paitsi etten kerrokkaan kun oon suomalainen ja siksi hiljainen, mutta viisas.

mä olen nyt kertonut liikaa.. täytyy vaieta. ja pääsiäismuna otsikossa oli vaan vitsi.

itseasiassa mä osaan tanskaa yhtä hyvin kuin tanskalaiset, sillä
*vaikeneminen on kultaa*. sen tanskalaisetkin osaa :D

5 comments:

Anana said...

SASin tyypit meni lakkoon! aikamoista! onneksi on viikko aikaa selvitä lakosta...

Venlah said...

kyllä ne osaa sitte skandinaviassaki lakkoilun taidon huonoimpaan maholliseen aikaan! jestas. granadassa kävi kevät, lähti pois viime yönä hallan mukana mutta tuli tänään taas takasi auringon mukana. aikamoinen kaupunki ku lämpötilat vaihtelee 0-30 päivisin, huh! nyt 1 amerikka ja 1 saksa käymässä kylässä, täytyy leikkiä opasta ja lintsata tunneilta. rankkaa ;)

Anana said...

...ja lakko on päättynyt. teholakko ;)

Lotukka said...

aion viettää tästä lähtien kaikki vaalit ulkomailla: äänestäminen on paljon hauskempaa konsulaatissa muiden matkaajien kanssa kuin ruskolaisittain kunnantalon eteisessä. myös vaalien tulos tuli puitua kätevästi metro-lehden kuudella rivillä! jätän siis poliittisen avautumisen suville, mut mun lingvistisiä suosikkeja oli ehdottomasti "los verdaderos finlandeses" sekä "los democristianos" :D

Suvi said...

Konsulaatit on ihan kingejä täälläkin. Siellä äänestäminen oli niin kivaa, että yritän kovasti päästä konsulaattiin myös töihin. Eilen oli haastattelu ja ens viikolla tiedän, sainko töitä. Olis kyllä huippua, mutta ne ehkä haluaa testata mun venäjäntaitoa mediasuhteiden osastolla ennen rekrytointia. Hui!(tätä sanaa ei muuten kannata sanoa Venäjällä)